Обробка персональних даних у закладах охорони здоров’я
Постановою Кабінету Міністрів України від 16.02.2022 р. за №126 “Деякі питання провадження господарської діяльності з медичної практики“ встановлено строк, протягом якого суб’єкти господарювання, які отримали ліцензію на медичну практику до набрання чинності цією постановою, зобов’язані привести свою діяльність у відповідність до змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики становить п’ять місяців з дня набрання чинності цією постановою.
Щодо Змін до Ліцензійних умов з медичної практики.
Зміна 1 стосується Термінів та визначень, які вживаються під час регулювання медичної практики, а саме додавання нових термінів, що регулюються Законом України “Про захист персональних даних“.
Зміна 2 зобов’язує ліцензіата дотримуватись вимог, передбачених Порядком функціонування електронної системи охорони здоров’я та порядками ведення відповідних реєстрів центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я, затвердженими МОЗ.
Зміна 3 додає декілька обов’язків ліцензіата, а саме:
- зареєструватися в Реєстрі суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я;
- забезпечити роботу з електронною системою охорони здоров’я, зокрема:
- внесення первинної облікової медичної документації;
- ведення обліку медичних послуг;
- управління медичною інформацією;
- використання функціональних можливостей електронної системи охорони здоров’я, які визначені законодавством обов’язковими в процесі провадження господарської діяльності з медичної практики.
Управлінська діяльність у закладах охорони здоров’я регламентується за допомогою організаційно-розпорядчих документів, насамперед, локальних нормативних актів.
На виконання вимог Типового порядку у кожному закладі має бути розроблений локальний нормативний акт, що регулюватиме порядок обробки та захисту персональних даних фізичних осіб, наприклад, Положення про порядок обробки персональних даних у базах персональних даних закладу.
Зважаючи на те, що у кожному закладі, як правило, обробляється декілька баз персональних даних, у Положенні може бути викладено загальний порядок обробки усіх баз персональних даних закладу з конкретизацією щодо порядку (особливостей) обробки по кожній із баз. У такому разі дія Положення поширюватиметься на всі бази персональних даних закладу.
Разом з тим, Положення може бути розроблено і по кожній з баз персональних даних окремо, наприклад:
- Положення про порядок обробки та захисту бази персональних даних «Працівники»;
- Положення про порядок обробки та захисту бази персональних даних «Пацієнти»,
- Положення про порядок обробки та захисту бази персональних даних «Контрагенти»,
- Положення про порядок обробки та захисту бази персональних даних «Студенти» — у вищих медичних навчальних закладах та ін.
Отримуючи персональні дані від фізичної особи у закладі охорони здоров’я чи у медичного кабінету фізичної особи-підприємця виникають певні обов’язки щодо роботи з отриманими персональними даними: безпосередня участь у зборі, систематизації, накопиченні, зберіганні, уточненні, оновленні, зміні, поширенні та знищенні такої інформації. Так, лише медичні працівники закладу охорони здоров’я чи працівники медичного кабінету фізичної особи-підприємця, які отримала ліцензію на ведення медичної практики можуть обробляти дані про здоров’я пацієнтів за умови, що на них покладено обов’язки щодо забезпечення захисту персональних даних.
Захист персональних даних — це заходи, спрямовані на запобігання випадкової втрати або знищення, незаконної обробки, у тому числі незаконного знищення чи доступу до персональних даних.
Власник та розпорядник персональних даних мають вживати заходів, щоб забезпечити захист персональних даних на всіх етапах їх обробки, у тому числі за допомогою організаційних та технічних заходів, а також самостійно визначати перелік і склад заходів, спрямованих на безпеку обробки персональних даних, з урахуванням вимог законодавства у сферах захисту персональних даних та інформаційної безпеки.
Для захисту персональних даних необхідно здійснити заходи, що спрямовані на безпеку обробки персональних даних, саме:
- розробка внутрішніх документів (правила, регламенти, політика тощо);
- навчання співробітників;
- створення структурного підрозділу або окремої посади для працівника, що організовує роботу, пов’язану із захистом персональних даних;
- ведення обліку операцій, пов’язаних з обробкою персональних даних суб’єкта;
- інформування Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини про:
- обробку персональних даних, яка становить особливий ризик для прав і свобод суб’єктів персональних даних;
- зміну відомостей у процесі обробки персональних даних, яка становить особливий ризик для прав і свобод суб’єктів персональних даних;
- припинення обробки персональних даних, яка становить особливий ризик для прав і свобод суб’єктів персональних даних;
- структурний підрозділ або відповідальну особу, що організовує роботу, пов’язану із захистом персональних даних при їх обробці.
ВАЖЛИВО!
Ці заходи є обов’язковими для закладів охорони здоров’я та медичних кабінетів фізичних осіб-підприємців, які мають доступ до персональних даних та/або обробляють персональні дані.
Звертаємо Вашу увагу, що за порушення законодавства у сфері захисту персональних даних передбачено адміністративну відповідальність на підставі ст. 18839 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Якщо у вас виникли питання щодо організації заходів захисту персональних даних у закладі охорони здоров’я, телефонуйте за номером, вказаним на нашому сайті. Або скористайтеся формою зворотнього зв’язку.
Комерційна пропозиція
Прайс-лист на послуги
Анкета для розрахунку вартості послуг
Перелік документів, що є предметом надання послуг
Перелік нормативних документів, на підставі яких розроблено