Перспективи щодо обігу в Україні кормів, які містять кормові добавки

Перспективи щодо обігу в Україні кормів, які містять кормові добавки.

19 січня 2020 року набув чинності Закон України «Про безпечність та гігієну кормів». Частина перша статті 17 Закону встановлює: «З урахуванням вимог частини другої цієї статті будь-яка фізична чи юридична особа може використовувати кормову добавку для виробництва корму та/або здійснювати її обіг…».

Однак система державної реєстрації кормових добавок не запрацювала ні в повному, ні в спрощеному порядку, що передбачені цим Законом, і жодну кормову добавку не зареєстрували.

Ця ситуація вплинула на скорочення пропозиції на ринку кормів, а в перспективі, якщо проблему не вирішити, — призведе до майже повного припинення обігу в Україні кормів із кормовими добавками.

Завданнями проєкту Закону України «Про внесення змін до прикінцевих положень Закону України ”Про безпечність та гігієну кормів” з метою стабілізації ринку кормів» визначено:

-запобігти колапсу ринку кормів, пов’язаного з неможливістю проведення державної реєстрації кормових добавок, що застосовуються в їх складі;

-увести в обіг корм, вироблений із використанням добавок, відповідно до вимог законодавства про корми, тільки за умови, що така кормова добавка зареєстрована в Україні.

Законопроєктом пропонується внести пункт про дозвіл використання кормових добавок у виробництві кормів, а також ввезення на митну територію України та обіг кормових добавок і кормів, виготовлених із використанням кормових добавок.

Ці зміни мають тимчасовий характер, тобто їхня дія припиниться через п’ять років після набрання чинності Законом України «Про безпечність та гігієну кормів».

Очікується, що протягом передбаченого перехідного періоду система державної реєстрації кормових добавок запрацює, і оператори ринку встигнуть отримати реєстрацію, адже передбачена статтею 18 процедура державної реєстрації лише однієї кормової добавки займатиме понад рік.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *