Набули чинності зміни щодо впровадження електронного рецепта

22 травня 2018 р. набули чинності зміни до наказу профільного міністерства від 19.07.2005 р. № 360, які стосуються впровадження електронного рецепта. Відповідний наказ МОЗ України від 18.04.2018 р. № 735 опубліковано в газеті «Офіційний вісник України».

Як повідомляє профільне міністерство, поки електронний рецепт поступово впроваджуватиметься, нові поля в рецептах заповнюватимуться на паперових бланках.

Відповідно до змін, рецепти форми ф-1 мають містити таку інформацію:

  • найменування закладу охорони здо­­ров’я або прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи — підприємця (далі — ФОП);
  • адресу закладу охорони здоров’я або ФОП;
  • код ЄДРПОУ/реєстраційний номер облікової картки платника податків;
  • реквізити ліцензії на медичну практику або рішення органу ліцензування.

Червоний штамп «Вартість підлягає відшкодуванню» замінено на нове додаткове поле в рецепті: «Джерело фінансування», у якому зазначається назва урядової або муніципальної програми для пільгового відпуску лікарських засобів. У подальшому це поле в електронному рецепті дозволить чіткіше контролювати виконання урядових та регіо­нальних програм.

У відомостях про пацієнта лікар повинен зазначити прізвище, ініціали та вік, а також номер амбулаторної чи стаціонарної картки. Номер картки поєднуватиме історію лікування пацієнта з усіма даними про нього в системі еНealth. Також він допоможе уникнути плутанини в разі, якщо різні пацієнти матимуть однакові імена та дату народження.

Назва лікарського засобу зазначається латинською мовою за назвою діючої речовини (МНН — міжнародною непатентованою назвою).

МОЗ України наголошує, що:

  • нові вимоги стосуються лише рецептів форми ф-1;
  • заклади охорони здоров’я можуть використовувати стару форму паперового рецепта ф-1 з червоною печаткою «вартість підлягає відшкодуванню» до того часу, поки наявні бланки не закінчаться;
  • нові вимоги до рецепта не розповсюджуватимуться на рецепти на препарати інсуліну, допоки до електронного реєстру пацієнтів, що потребують інсулінотерапії, не будуть внесені необхідні технічні зміни.

Нагадаємо, що електронний рецепт — це цифровий аналог рецептів на паперових бланках. У ньому вказуватиметься, хто виписав рецепт та яку активну речовину призначено пацієнтові. Такий рецепт підписуватиметься електронним підписом. Цей документ одразу потраплятиме в систему, де його можуть побачити провізори. Пацієнт отримуватиме СМС-повідомлення з номером рецепта, який треба назвати в аптеці. Доступ до елект­ронної системи рецептів буде обмежений.

За бажанням пацієнта лікар може роздрукувати електронний рецепт. Важливо пам’ятати, що роздруковані дані електронного рецепта не є рецептом. Тобто ліки за такою формою аптека не видаватиме.

З розвитком системи «Електронне здоров’я», е-рецепт удосконалюватиметься. У майбутньому він буде інтегрований з усіма медичними даними про пацієнта в електрон­ній системі охорони здоров’я.

Найближчим часом профільне міністерство планує розпочати пілотний проект щодо електронного рецепта в рамках програми «Доступні ліки». Обраними регіонами для тестування електронного рецепта є м. Вінниця та Вінницька обл., м. Дніпро та Дніпропетровська обл., м. Івано-Франківськ та Івано-Франківська обл., м. Черкаси та Черкаська обл. і м. Бахмут.

За матеріалами moz.gov.ua

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *